Да преживееш разказ на Едгар Алън По

Случайно попадам преди минути на текст по повод годишнината от рождението на най-великия писател на ужаса (и не само) и се сещам за случката отпреди няколко години, която ще помня и до гроба си. 

Може би беше лятото на 2012 година, когато се бях зарибила да чета негови разкази. Имах подръка сборника „Разкази с неочакван край“. Четейки, съвсем в реда на нещата ме побиваха тръпки, а и бях сама в цялата къща. Това, сочи моят опит, никога не е най-подходящата обстановка за четене на страшни разкази. На всичко отгоре точно по това време имах и домашен любимец с благозвучното име Демон, черен на цвят. Исках да го повикам, за да не съм сама, но не ми се викаха демони точно тази вечер… А той все още не бе достигнал възрастта, в която да осъзнае, че викат точно него с „Мац-мааац-маааац-маааааац“ в продължение на 5 минути.

Последният разказ, който прочетох за тази вечер беше „Черният котарак„, написан през 1843г. (Препоръчвам първо да го прочетете, за да добиете по-ясна представа  и за моята случка.)

Прочетох разказа и затворих книгата, отбелязвайки си старателно къде точно съм стигнала. Бях втрещено-погнусена и доста уплашена от историята за черния котарак, на който стопанинът му изважда окото. Побързах да се завия презглава с чаршафа, въпреки лятната горещина, и да заспя.

Дотук всичко беше наред. Или поне аз така си мислех, докато съм си сънувала ужасии.

На сутринта се събудих, облекчена, че съм жива и че вече е светло и НЕ МЕ Е СТРАХ! (До следващата вечер, де.)
Ритуално излязох на балкона, за да повикам Демон. Разбрах, че ме е чул и идва. Задаваше се от другия край на балкона с бавни стъпки, в началото виждайки само сянката му. Накуцваше и мяучеше леко болнаво.
Като се приближи, установих разликите между моя Демон от вчера и приликите с Плутон (котаракът от разказа):
Демон вече не само куцаше и имаше рани по тялото, но имаше само едно око.

Котката ми ОЧЕВАДНО не беше добре.

И до ден днешен не знам какво се бе случило с нея. Но знам, че вече внимавам какво чета. 

1186981_10200509822777218_817242189_n

 * Заглавната картинка е дело на KlarEm

 

Вашият коментар

