За умните зъбки и въпросите

За пореден път днес на публично място ме попитаха дали ще ходя на зъболекар. Не спира да ме учудва, че този въпрос ми се задава винаги, когато нося със себе си четка и паста, или докато си мия зъбите в обществена тоалетна или в офиса.

Честно казано ме дразни. Един и същи въпрос. Една и съща представа за миенето на зъбите.
Погрешна. Зъбите не се мият само сутрин за свеж дъх или само вечер, или и двете. Както и само преди зъболекар.

Когато преди месец бях на посещение при моята зъболекарка, я запитах:
Как така зъбите различават сладкото и шоколада и започват да болят!?
Отговорът беше, че всичко, съдържащо захар – плодова или не, съдържа киселина, която при попадане върху зъбите, започва да разгражда. А и не само захарта.

Разбрах още, че напитките оцветяват зъбите. Такива като чая, виното, кафето, какаото.

Е, има и решение, много лесно, а даже вече и изключително приятно за мен самата:
Миене на зъбите след всяко хранене. А след консумация на плод, изплакване с вода.

Това е резолюцията ми за цял живот, която започнах тази година.

И не задавайте подобни въпроси, а променете представата си и най – вече навиците.

Ще си спестите посещението при зъболекаря по здравословни причини.
Аз бих навестявала моята, защото е добър, усмихнат и изключително мил човек.

П.С. Марш да си измиете зъбките! За да се усмихвате още повече!

Вашият коментар

