Защо „Благодаря“?

Напоследък често ми се налага да кандидатствам за стажове, а доскоро често се налагаше  да пращам курсови работи по електронен път на преподавателите, защото бях в сесия.
Е, всичко минава бързо и не чак толкова трудно, но има нещо, което стои като въпрос в главата ми и крещи всеки път: Защо никой не си прави труда да благодари?

Един от забележителните ми преподаватели ни каза, че държи, когато й пращаме курсовите си проекти, да й пишем кои сме, да я поздравим и т.н., в противен случай въобще няма да си прави труда да чете работите.
И се оказа права.
Тя бе човекът, който пръв ме накара да се замисля колко е важно да бъдеш учтив и възпитан винаги, особено когато става въпрос за подобен тип комуникация, в който няма личен контакт, а се осъществява посредством неодушевен предмет.

Така и до днес, всеки път, когато пиша на някого за стаж, работа, курсова и пр. поздравявам, благодаря, моля – всичко, което изисква ситуацията.
Но как и защо са едва двама – трима хората, които отвръщат със същото отношение на моя труд?
Защо повечето не връщат мейл, че са получили файла, че са го отворили, или че не се интересуват от моите търсения?
Демотивиращо е всеки път, когато не получа потвърждение за получената курсова работа.
След това как да бъда респектирана от преподавателя или човека от дадена институция, когато той не уважава моя труд?
В утопичния за мен свят всеки път бих получавала поне едно „Благодаря“, а когато не съм одобрена за изпит / стаж / работа, то бих получила и онзи така мечтан фийдбек, за да мога следващия път да съм по – добра и за да познавам своите силни и слаби страни.

Вярвам, че един ден хората около мен ще бъдат като този в представите ми!

Благодаря, читателю, че стигна до края на това не чак толкова позитивно писание днес!

2 thoughts on “Защо „Благодаря“?

  1. Хубав пост. Макара ме да се замисля колко често благодаря на хората с които общувам за кратко. Понякога го правя, но не ми е навик. За това ще се упражнявам – благодаря за споделените мисли и успех.

    Like

Вашият коментар

